بازدید کنندگانِ سایت شما از کدام گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند ؟

@title

"امسال، سال موبایل خواهد بود!"

@title

تو بازار دیجیتال مارکتینگ یکی از پیش بینی هایی که زیاد شنیده شده، این هست که حضور افراد در فضای مجازی با استفاده از تلفن همراه، هر روز بیشتر از قبل میشه و دنیای وب، به سمت موبایلی تر شدن ادامه خواهد یافت. حالا تا کجا ؟ شاید هنوز مشخص نیست اما هنوز به 100% نرسیده !

شاید جالب باشه که بدونین این پیش بینی از سال 2008 با گسترش شبکه های اجتماعی انجام شده و خیلی از کمپانی های معروف از این پیش بینی در زمان مناسب استفاده داشتند.

پس با این حساب چطور می تونیم بازدید کننده های سایتی که از موبایل استفاده دارند رو بیشتر بفهمیم تا تجربه کاربری بهتری برای آن ها درست کنیم؟

جواب مشخص ما به این سوال از طریق Google Analytics است.

گزارش های موجود در قسمتMobile این ابزار، اطلاعات زیادی به شما در رابطه با مدل دستگاه های استفاده شده و مدت زمانی که صرف شده در اختیار ما قرار می دهد.

در ادامه ، ما به شما به صورت مختصر خواهیم گفت که برای کشف آمار مربوط به استفاده از تلفن همراه برای یک سایت و البته تنظیم استراتژی تلفن همراه خود چه باید کرد.

پیدا کردن گزارش های تلفن همراه

@title

برای پیدا کردن این دو گزارش، به حساب Google Analytics خود وارد شوید و در نوار سمت چپ، بر روی بخش "Audience" (مخاطبان) در زیر Standard Reports (گزارش های استاندارد) کلیک کنید.

حالا در قسمت Mobile زیر بخش Audience ، گزارش ها و مدل دستگاه ها را مشاهده خواهید کرد.

@title

خواندن گزارش و نتیجه گیری از آن

@title

گزارش کلی :

این گزارش به تفکیک ترافیک سایت شما براساس نوع دستگاه مورد استفاده، مثلا کامپیوتر های رومیزی در مقابل موبایل و تبلت، در مدت زمان مشخصی می پردازد.

توجه داشته باشید که این گزارش شامل سه زیر منو است که از طریق پیوندها در زیر تب ‘Explorer’ قابل دسترسی است.

@title

به سوالات زیر توجه کنید .

از طریق این داده ها امکان پاسخ به سوال ها فراهم می باشد :

• چند کاربر در یک بازه زمانی مشخص از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت ما مراجعه داشته اند؟

• چند درصد از بازدیدکنندگان سایت ما از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند؟

• آیا تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان از طریق کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت ها مشاهده می کنند، متفاوت است ؟

• بازدیدکنندگان موبایلی، چقدر در سایت ما زمان می گذرانند؟

پاسخ به این سوال ها می تواند فرصت های زیادی برای تحقیق و بررسی بیشتر برای شما به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، از تصویر بالا می توانیم ببینیم که به طور متوسط ، کاربران تبلت، 10 ثانیه بیشتر از بازدید کنندگان دسکتاپ، در سایت ما زمان گذرانده اند.

این می تواند فرصتی برای تیم های UX و طراحی وب ما باشد تا تجربه استفاده از تبلت را کسب کنند و از بهترین جنبه های آن استفاده کنند تا در صورت امکان، تجربه وبگردی را در کامپیوتر و موبایل، بهبود دهند.

در سطح بالاتر، می بینیم که 20 درصد از ترافیک سایت ما از طریق دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها ایجاد میشود؛ و این دلیلی منطقی برای در نظر گرفتن استراتژی طراحی وب برای تلفن همراه است.

گزارش دستگاه ها

گزارش دستگاه های تلفن همراه، تقسیم ترافیک سایت موبایل را با استفاده از برند دستگاه و مدل مورد استفاده را هم ، در یک مدت زمان معین فراهم می کند.

توجه داشته باشید که علاوه بر سه زیر منو- خلاصه ، میزان استفاده از سایت و تجارت الکترونیک - ما قادر به جابجایی از طریق چندین "بعد اصلی" در جدول داده ها هستیم:

@title

این گزارش به ما کمک می کند تا به سؤالاتی مانند زیر پاسخ دهیم :

• کدام نوع دستگاه یا برند، بیشترین ترافیک تلفن همراه را به سایت ما هدایت می کند؟

• کدام دستگاه ها، طولانی ترین یا کوتاهترین مدت بازدید را دارند؟

• کدام یک از سیستم عامل های تلفن همراه از بیشترین بازدیدکنندگان موبایلی ما هستند؟

• تأمین کنندگان خدمات اینترنت مختلف چگونه بر تجربه بازدید کنندگان سایت ما تأثیر می گذارند؟

• چگونه باید تلاش های بهینه سازی تلفن همراه خود را در سال آینده اولویت بندی کنیم؟

باز هم، هنگامی که این سوالات پرسیده می شود و پاسخ ها به صورت شماره ارائه می شوند، می توانیم لیستی از مناطقی را که نیاز به بررسی یا بهینه سازی بیشتر دارند ، ایجاد کنیم.

با نگاهی به این گزارش، می توانیم به سرعت بفهمیم که کاربران دستگاه Apple حدود 70 درصد از ترافیک وب تلفن همراه ما را تشکیل می دهند.

اگرچه ممکن است تعجب آور نباشد، اما این یک موفقیت بزرگ است! با این اوصاف، معلوم است که یک انسان بدون مغز هم، سهم بیشتری از تلاش های بهینه سازی موبایل را در بخش iOS متمرکزکند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که ممکن است این روند برای بازدید کنندگان یک سایت خاص غیرعادی باشد، بنابراین ضروری است که داده های خود را مرور کنید تا ببینید واقعیت چیست و تعیین می کنید که چگونه باید بر این اساس تلاش های بهینه سازی خود را اولویت بندی کنید.

مسیر بهینه سازی موبایل

@title

در پایان باید گفت در جهان منطبق بر منطق امروز ، هیچ چیز بهتر از تصمیمی که با پشتیانی داده ها گرفته شده باشد، نیست.

پس همینطور که شما استراتژی بهینه سازی موبایل را گسترش می دهید، به Google Analytics هم اجازه دهید تا به شما کمک کند که بفهمید در حال حاضر، کاربران چگونه با سایت شما از طریق موبایل تعامل دارند و فرصت هایی که برای بهبود تجربه آینده این تجربه پیش روی شما است ، چیست ؟

ترجمه شده

توسط تیم تحریریه نماسایت


پیام گذاشتن


refresh
captcha

logo

برای ورود به کسب و کار اینترنتی این گیره به کارتان می‌آید

استفاده از مطالب سایت برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت منظومه نگاران نت می باشد