• عنوان مقاله عنوان مقاله
  • آخرین مقالات آخرین مقالات
  • جدیدترین مقالات جدیدترین مقالات

پر بازدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب



متداول ترین اشتباهات لینک سازی

line

متداول ترین اشتباهات لینک سازی

لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های سئو است که فرصت های زیادی را برای سایت شما فراهم می کند و از سوی دیگر کاملاً در اختیار شما است.

با به کارگیری سیاست های لینک سازی داخلی مناسب، می توانید نتایج چشمگیری حاصل کنید.

با این حال،‌ بسیاری از سایت ها اشتباهاتی را در زمینه لینک سازی انجام می دهند که ممکن است به رتبه سایت و سئو آن آسیب برساند. در ادامه به برخی از این اشتباهات رایج لینک سازی و نحوه اصلاح آن ها خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است جامعه آماری این مقاله پس از بررسی ۱۵۰ هزار سایت به صورت اتفاقی، و بازدید از ۱۷۵ میلیون صفحه و ۱۵ میلیارد لینک به دست آمده است. پس اهمیت نتایج آن را دست کم نگیرید.

در مقاله قبلی درباره 6 اصل از اصولی ترین روش های سئو با هم صحبت کردیم که اصل 6 ام آن مربوط به لینک سازی بود. در این مقاله قرار است درباره رایج ترین اشتباهات لینک سازی با هم حرف بزنیم.

چنانچه سوال و ابهامی بود حتما بپرسید، در سریع ترین زمان جواب شما داده خواهد شد.

لینک های داخلی از کار افتاده

لینک های داخلی از کار افتاده

اولین ایراد لینک سازی و شاید یکی از واضح ترین آن ها زمانی است که لینک های صفحه‌ی شما کار نمی کند.

این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است آدرس صفحه عوض شده باشد، صفحه را پاک کرده باشید و یا حتی لینک را به اشتباه وارد کرده باشید.

توجه داشته باشید اشتباه در لینک سازی آسیب زیادی به سایت شما وارد می سازد. وجود چنین لینک هایی برای گوگل به این معنا است که سایت شما کیفیت بالایی ندارد.

بنابراین، حل این مشکل تاثیر زیادی در بهبود سئو سایت شما خواهد داشت. تخمین زده می شود 27% لینک های اینترنت و 14% لینک های هر سایتی چنین مشکلی داشته باشد و حدود 5/42 درصد سایت ها با آن درگیر هستند.

برای حل این مشکل در لینک سازی بهتر است لینک ها را بررسی و تصحیح کنید.

اگر صفحه‌ي مورد نظر دیگر وجود ندارد، لینک ها را پاک کنید و اگر امکان ویرایش لینک را ندارید، یک Redirect از صفحه‌ی معیوب ایجاد کنید.

لینک های خارجی از کار افتاده

این اشتباه در لینک سازی متداول تر از مورد قبل است. ولی اهمیت کمتری از لینک سازی داخلی دارد. حدود 40% سایت ها این ضعف را دارند و لینک های خارجی از کار افتاده شامل 16/2 % لینک های اینترنت می شوند.

با لینک سازی خارجی، شما در واقع بخشی از اعتبار خود را به صفحات لینک شده می بخشید.

این اشتباه در لینک سازی، اعتبار شما را هم نزد گوگل و هم نزد مخاطبان کاهش می دهد.

برای حل این مشکل، لینک ها را بررسی کنید. شما نمی توانید سایت های لینک شده را تغییر دهید، ولی دقت کنید لینک ها سالم باشند و به صفحات صحیح اشاره کنند. شما حتی می توانید با مسئول سایت لینک شده ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید صفحه را اصلاح کند. البته گزینه های اصلاح لینک و یا حذف لینک هم همیشه در اختیار خواهید داشت.

لینک بیش از حد در یک صفحه

لینک بیش از حد در یک صفحه

این اشتباه در لینک سازی چندان متداول نیست، ولی اثرات بسیار مخربی دارد. چراکه باعث می شود گوگل صفحه شما را به عنوان اسپم شناسایی کند. علاوه بر این، در چنین مواقعی اعتبار Page Rank هم تقسیم می شود.

به عبارت دیگر، هرچه تعداد لینک های یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار سایت شما کمتر خواهد بود.

منظور از لینک بیش از حد، تعداد بیش از ۳۰۰۰ لینک در صفحه است!

راه حل این مشکل در لینک سازی آسان است. از لینک های کمتری استفاده کنید. فقط آن هایی را به کار ببرید که مهم‌تر است و برای مخاطب جالب تر هستند. به همین سادگی .

اشتباهات مربوط به انواع ریدایرکت

اشتباهات مربوط به انواع ریدایرکت

یکی از اشتباهاتی که در لینک سازی ممکن است رخ دهد،‌ مربوط به انواع ریدایرکت ها است.

ریدایرکت ابزاری عالی است که مزایای زیادی را می تواند به همراه داشته باشد، اما هنگام استفاده از آن باید دقت داشت.

استفاده بیش از حد از ریدایرکت ممکن است باعث ایجاد یک چرخه‌ی بی انتها شود که بسیار مخرب است.

برای مثال، صفحه‌ی A به صفحه B می‌رود، و صفحه‌ی B مجدداً به صفحه A باز می‌گردد و این چرخه ادامه دارد.

استفاده بیش از حد از ریدایرکت نیز سرعت سایت شما را کند کرده و ممکن است باعث گیج شدن ربات‌های موتورهای جستجو شود.

استفاده اشتباه از ریدایکرت های ۳۰۱ و ۳۰۲ نیز یک ایراد لینک سازی متداول دیگر هستند.

ریدایکرت ۳۰۲ دائمی و ریدایرکت ۳۰۱ موقتی است.

یک ریدایکرت موقتی این پیام را برای موتور جستجو به همراه دارد که صفحه‌ی اصلی به زودی باز خواهد گشت و هر ۲ صفحه را در لیست خود حفظ کن. ولی ریدایرکت دائمی ۳۰۲ باعث می شود تمام اعتبار صفحه منتقل شده و صفحه‌‌ی قدیمی از لیست گوگل حذف شود.

استفاده طولانی مدت از ریدایکرت موقتی اصلاً توصیه نمی شود.

به صورت کلی، سعی کنید استفاده از ریدایکرت را در لینک سازی خود به حداقل برسانید، چراکه ریسک بالایی داشته و ربات های گوگل هنگام برخورد با یک ریدایکرت بررسی سایت شما را نیمه کاره رها خواهند کرد.

استفاده از برچسب nofollow در لینک های داخلی

استفاده از برچسب nofollow در لینک های داخلی

برچسب NoFollow در واقع به موتورهای جستجو این فرمان را می دهد که این لینک را پیگیری نکنید و وارد آن نشوید! با این کار در واقع مزیت اصلی لینک سازی، که ارجاع موتورهای جستجو است را محدود می کنید.

استفاده از برچسب NoFollow عموماً برای لینک دادن به صفحات ثبت نام و امثال آن استفاده می شود.

در غیر این صورت، استفاده از آن توجیهی ندارد.

حل این مشکل می تواند مزیت زیادی به سایت شما اضافه کند. بنابراین، لینک ها را بررسی کنید و اگر دلیل واضحی برای استفاده از تگ NoFollow وجود ندارد، آن را حذف کنید.

لینک های که رسیدن به آن ها مستلزم بیش از 3 کلیک است

لینک های که رسیدن به آن ها مستلزم بیش از 3 کلیک است

گفته می شود عمق جستجوی ربات های موتورهای جستجو نهایتا تا ۳ کلیک از صفحه اصلی سایت شما است.

پس، هرچه رسیدن به یک لینک نیازمند کلیک های بیشتری باشد، احتمال بررسی شدن آن توسط ربات ها و یا مشاهده‌ی آن توسط کاربران کمتر میشود.

ایجاد منوهای تو در تو و صفحات داخلی متعدد این تعداد را افزایش می دهد. به صورت کلی، اگر دسترسی به صفحه‌ای از سایت، بیش از ۳ کلیک از صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد، برای سئو و مخاطبان شما اثرات منفی خواهد داشت.

جالب است بدانید حدود ۴۵% سایت ها این مشکل را دارند. 40% تمام صفحات اینترنت چنین مشکلی داشته و به صورت عمومی تخمین زده می شود که حدود 5/11 درصد صفحات یک سایت چنین ایرادی داشته باشند.

اثرات این نوع لینک سازی بسیار مخرب است و حل این مشکل می تواند مزیت زیادی را متوجه شما کند.

صفحاتی که فقط یک لینک ورودی دارند

صفحاتی که فقط یک لینک ورودی دارند

به صورت یک قانون کلی، هرچه تعداد لینک هایی که به یک صفحه ارجاع داده می شوند بیشتر باشد، شانس آن صفحه برای دیده شدن بیشتر خواهد بود.

با این حال، حدود 35% از صفحات اینترنتی فقط یک لینک دارند و در هیچ جایی به آن ها ارجاعی داده نمیشود.

بنابراین شانس دیده شدن و بررسی آن ها توسط موتورهای جستجو حداقل است.

برای حل این مشکل، سیاست های لینک سازی داخلی را بیشتر جدی بگیرید. از صفحاتی از سایت که اعتبار و PageRank بالایی دارند استفاده کرده و در آن برای صفحات دیگر سایت خود لینک سازی کنید.

گردآوری و ترجمه

توسط تیم تحریریه نماسایت


پیام گذاشتن


refresh
captcha

مقالات مرتبط
line
چرا سایت من رتبه مناسبی نمی گیرد؟

چرا سایت من رتبه مناسبی نمی گیرد؟


شاید شما هم تلاش زیادی برای قرار گرفتن در اولین نتایج صفحه گوگل کرده باشید، اما هنوز نتیجه‌ی مورد نظر را دریافت نکردید. فکر می کنید مشکل از کجاست ؟

پنج روند جهانی سئو


امروزه عموم کسب و کارها به اهمیت بهینه سازی وبسایت خود پی برده اند .

پنج روند جهانی سئو
راهنمای سرعت سایت + اصطلاحات تخصصی سرعت سایت

راهنمای سرعت سایت + اصطلاحات تخصصی سرعت سایت


یکی از موضوعات مهمی که در سئو و بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو باید در نظر داشته باشید، سرعت بارگذاری سایت است.

logo

برای ورود به کسب و کار اینترنتی این گیره به کارتان می‌آید

استفاده از مطالب سایت برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت منظومه نگاران نت می باشد