معرفی 6 اصل از اصولی ترین روش های سئو در سال 2019

@title

بار ها به کسانی که از من سوال پرسیده اند این را گفته ام، که سئو اصلا کار پیچیده ای نیست. سئو شامل یکسری قواعد و اصول است، که هر کسی بتواند آن ها را به درستی پیاده سازی کند، و بتواند در راستای رسالت وب سایت اش ارزشی برای مخاطبانش ایجاد کند، خود به خود بیشترین حجم کار سئو را انجام داده است و قواعد و قوانینی که گوگل برای متخصصین سئو و وبمستر ها گذاشته دقیقا برای همین است که بهترین جواب و پاسخ به کاربران داده شود.

در این مقاله قرار است درباره 6 قانون از اصولی ترین قواعد سئو با هم صحبت کنیم. اگر می‌خواهید فعالیت‌های سئویتان بیشترین نتیجه را داشته باشند، بهتراست از آن‌ها استفاده کنید.

که قول می دهم به شما از این 6 اصل شما حداقل 5-4 تای آن را می دانید، فقط در هنگام اجرا طوری کار را انجام می دهیم که انگار این اصول به گوشمان هم نخورده است. بنظر شما چرا؟ اگه دوست داشتید جواب خودتان را کامنت کنید؛ تا ببینیم چی چیزی باعث شده که در عمل ما این 6 اصل را رعایت نکنیم. خود من هم در کامنت نظرم را خواهم نوشت.

بار ها به کسانی که از من سوال پرسیده اند این را گفته ام، که سئو اصلا کار پیچیده ای نیست. سئو شامل یکسری قواعد و اصول است، که هر کسی بتواند آن ها را به درستی پیاده سازی کند، و بتواند در راستای رسالت وب سایت اش ارزشی برای مخاطبانش ایجاد کند، خود به خود بیشترین حجم کار سئو را انجام داده است و قواعد و قوانینی که گوگل برای متخصصین سئو و وبمستر ها گذاشته دقیقا برای همین است که بهترین جواب و پاسخ به کاربران داده شود.

در این مقاله قرار است درباره 6 قانون از اصولی ترین قواعد سئو با هم صحبت کنیم. اگر می‌خواهید فعالیت‌های سئویتان بیشترین نتیجه را داشته باشند، بهتراست از آن‌ها استفاده کنید.

که قول می دهم به شما از این 6 اصل شما حداقل 5-4 تای آن را می دانید، فقط در هنگام اجرا طوری کار را انجام می دهیم که انگار این اصول به گوشمان هم نخورده است. بنظر شما چرا؟ اگه دوست داشتید جواب خودتان را برای من کامنت کنید؛ تا ببینیم چی چیزی باعث شده که در عمل ما این 6 اصل را رعایت نکنیم. خود من هم در کامنت نظرم را خواهم نوشت.

1- محتوای مرتبط و عالی منتشر کنید

@title

محتوا، عنصر اصلی یک کمپین موفق سئویی است. محتوای باکیفیت همیشه مهم بوده و در آینده نیز مهم خواهد بود. ( داخل پرانتز عرض کنم، موضوع جدیدی وجود دارد به نام توزیع محتوایی که گویا بیشتر از خود تولید محتوا دارای اهمیت است، که در این باره می توانید بیشتر سرچ بزنید، و در آینده در نماسایت مطلبی را با این موضوع خواهیم نوشت؛ و لینک آن را اینجا قرار می دهیم)

مطمئن شوید که محتوایتان ویژگی‌های زیر را دارد:

• به درد مخاطب هدف تان بخورد. بتواند گرهی از مشکل مخاطب را باز کند.

• محتوایتان با مهارت تهیه شده و از موضوعات باکیفیت باشد و نه نکات عمومی و کلی.

• محتوایتان خوب و بدون ایراد نوشته شده باشد تا خواندن و فهمیدن آن برای مخاطبان آسان باشد.

مهم نیست که یک پست وبلاگی 500 کلمه‌ای می‌نویسید یا یک کتاب الکترونیکی 5000 کلمه‌ای. مهم این است که محتوایتان چگونه باعث آسان شدن زندگی خواننده می‌شود و یک مشکل واقعی را حل می‌کند.

اگر محتوایتان ارزش مورد نیاز را به روشی سرگرم کننده ارائه نکند، خوانندگان به راحتی از وبسایتتان صرف نظر کرده و به سایت دیگری می‌روند. نکته‌ی مهم این است که آنقدر ارزش ارائه کنید که رقبا نتوانند بر توانایی سایتتان در جذب مخاطب و کسب رتبه‌ی خوب تاثیر بگذارند.

امروزه، کاربران و الگوریتم‌های موتور جست و جو به راحتی می‌توانند محتوای بد و بی‌کیفیت را بشناسند. این موضوع نه تنها بر اعتبار سایتتان تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث شود افت رتبه‌ ی شما شود.

حتی اگر فرض کنیم که گوگل در زبان فارسی هنوز دچار ضعف است و محتوای خوب و بد را نمی تواند در زبان فارسی تشخیص دهد، اما مخاطبان چطور؟ آیا کاربر هم نمی تواند آن را تشخیص دهد که چه تفاوتی بین محتوای خوب و بد نوشته شده است؟ بین محتوایی که نیاز کاربر را رفع کند تا محتوایی که صرفا برای گوگل و کسب رتبه است؟!

و کاربران اینقدر باهوش اند؛ که کامل دقت دارند، آیا این محتوا فکر شده است؟ یا نه؟ هدف نوشتن نویسنده از این محتوا چیست؟ حتی می توانند بفهمند، نویسنده ای که این محتوا را نوشته است، دانش و مهارت و تجربه کافی را دارد؟ یا صرفا چیزی نوشته که پولی برای آن بگیرد. صادقانه همین طور نیست؟

پس اگر می‌خواهید ترافیک از گوگل به سایتتان وارد شود، هیچ وقت محتوا را فراموش نکنید. سعی کنید به جای تولید محتوایی که به زمان وابسته است، محتوای پایداری تولید کنید که سال‌ها مناسب و مرتبط باقی بماند.

در اینجا منظور از محتوایی که به زمان وابسته است یعنی محتوا هایی مثل ویروس کرونا، یا همین تور نوروز 99 که دقیقا برای فصل و زمان خاص خودش مخاطب دارد.

1- محتوای مرتبط و عالی منتشر کنید

@title

محتوا، عنصر اصلی یک کمپین موفق سئویی است. محتوای باکیفیت همیشه مهم بوده و در آینده نیز مهم خواهد بود. ( داخل پرانتز عرض کنم، موضوع جدیدی وجود دارد به نام توزیع محتوایی که گویا بیشتر از خود تولید محتوا دارای اهمیت است، که در این باره می توانید بیشتر سرچ بزنید، و در آینده در نماسایت مطلبی را با این موضوع خواهیم نوشت؛ و لینک آن را اینجا قرار می دهیم)

مطمئن شوید که محتوایتان ویژگی‌های زیر را دارد:

• به درد مخاطب هدف تان بخورد. بتواند گرهی از مشکل مخاطب را باز کند.

• محتوایتان با مهارت تهیه شده و از موضوعات باکیفیت باشد و نه نکات عمومی و کلی.

• محتوایتان خوب و بدون ایراد نوشته شده باشد تا خواندن و فهمیدن آن برای مخاطبان آسان باشد.

مهم نیست که یک پست وبلاگی 500 کلمه‌ای می‌نویسید یا یک کتاب الکترونیکی 5000 کلمه‌ای. مهم این است که محتوایتان چگونه باعث آسان شدن زندگی خواننده می‌شود و یک مشکل واقعی را حل می‌کند.

اگر محتوایتان ارزش مورد نیاز را به روشی سرگرم کننده ارائه نکند، خوانندگان به راحتی از وبسایتتان صرف نظر کرده و به سایت دیگری می‌روند. نکته‌ی مهم این است که آنقدر ارزش ارائه کنید که رقبا نتوانند بر توانایی سایتتان در جذب مخاطب و کسب رتبه‌ی خوب تاثیر بگذارند.

امروزه، کاربران و الگوریتم‌های موتور جست و جو به راحتی می‌توانند محتوای بد و بی‌کیفیت را بشناسند. این موضوع نه تنها بر اعتبار سایتتان تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث شود افت رتبه‌ ی شما شود.

حتی اگر فرض کنیم که گوگل در زبان فارسی هنوز دچار ضعف است و محتوای خوب و بد را نمی تواند در زبان فارسی تشخیص دهد، اما مخاطبان چطور؟ آیا کاربر هم نمی تواند آن را تشخیص دهد که چه تفاوتی بین محتوای خوب و بد نوشته شده است؟ بین محتوایی که نیاز کاربر را رفع کند تا محتوایی که صرفا برای گوگل و کسب رتبه است؟!

و کاربران اینقدر باهوش اند؛ که کامل دقت دارند، آیا این محتوا فکر شده است؟ یا نه؟ هدف نوشتن نویسنده از این محتوا چیست؟ حتی می توانند بفهمند، نویسنده ای که این محتوا را نوشته است، دانش و مهارت و تجربه کافی را دارد؟ یا صرفا چیزی نوشته که پولی برای آن بگیرد. صادقانه همین طور نیست؟

پس اگر می‌خواهید ترافیک از گوگل به سایتتان وارد شود، هیچ وقت محتوا را فراموش نکنید. سعی کنید به جای تولید محتوایی که به زمان وابسته است، محتوای پایداری تولید کنید که سال‌ها مناسب و مرتبط باقی بماند.

در اینجا منظور از محتوایی که به زمان وابسته است یعنی محتوا هایی مثل ویروس کرونا، یا همین تور نوروز 99 که دقیقا برای فصل و زمان خاص خودش مخاطب دارد.

2- تلاش کنید تا تجربه‌ی کاربری را بهبود بدهید

@title

تجربه‌ی کاربری که به مراجعه کنندگان وبسایتتان ارائه می‌کنید، برای گوگل مهم است. در حقیقت، بر اساس تحقیقی در مجله‌ی آکسفورد، هدف طراحی UX یک کسب و کار، افزایش وفاداری و رضایت کاربر است که می‌توانید این کار را با خلق تجربه‌ی کاربری رضایت بخش و آسان برای وبسایت انجام دهید. به همین دلیل، یک کسب و کار باید قصد و نیت کاربر را مشخص کند. سپس با نظر داشتن آن می‌تواند ناوبری و عملکردی را بسازد که نیت کاربر را ارضا کرده و یک تجربه‌ی کاربری عالی خلق می‌کند.

مطمئن شوید که وبسایتتان از بهترین روش‌های UX استفاده می‌کند، نه روش‌های سخت و غیر قابل فهم یا حتی قدیمی. در اینترنت بگردید و اطلاعات زیادی را درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانید وبسایتتان را مطابق با کاربر بسازید، ببینید. چه با یک طراح همکاری کنید یا از قالب‌های آماده استفاده کنید، همیشه می‌توانید UX سایتتان را با کمی برنامه ریزی، بهتر کنید.

هرچند، این اشتباه را نکنید که هنگام ساخت تجربه‌ی کاربری، با احساسات شخصی پیش بروید. همیشه آزمون‌های A/B split را انجام بدهید تا متوجه شوید که سایتتان را چگونه باید تغییر دهید. با امتحان گزینه‌های مختلف UX، متوجه می‌شوید که مخاطبانتان کدام را بیشتر دوست دارند. آنقدر باید آزمون و خطا را ادامه بدهید تا به نقطه‌ای برسید که کاربرانتان با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

2- تلاش کنید تا تجربه‌ی کاربری را بهبود بدهید

@title

تجربه‌ی کاربری که به مراجعه کنندگان وبسایتتان ارائه می‌کنید، برای گوگل مهم است. در حقیقت، بر اساس تحقیقی در مجله‌ی آکسفورد، هدف طراحی UX یک کسب و کار، افزایش وفاداری و رضایت کاربر است که می‌توانید این کار را با خلق تجربه‌ی کاربری رضایت بخش و آسان برای وبسایت انجام دهید. به همین دلیل، یک کسب و کار باید قصد و نیت کاربر را مشخص کند. سپس با نظر داشتن آن می‌تواند ناوبری و عملکردی را بسازد که نیت کاربر را ارضا کرده و یک تجربه‌ی کاربری عالی خلق می‌کند.

مطمئن شوید که وبسایتتان از بهترین روش‌های UX استفاده می‌کند، نه روش‌های سخت و غیر قابل فهم یا حتی قدیمی. در اینترنت بگردید و اطلاعات زیادی را درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانید وبسایتتان را مطابق با کاربر بسازید، ببینید. چه با یک طراح همکاری کنید یا از قالب‌های آماده استفاده کنید، همیشه می‌توانید UX سایتتان را با کمی برنامه ریزی، بهتر کنید.

هرچند، این اشتباه را نکنید که هنگام ساخت تجربه‌ی کاربری، با احساسات شخصی پیش بروید. همیشه آزمون‌های A/B split را انجام بدهید تا متوجه شوید که سایتتان را چگونه باید تغییر دهید. با امتحان گزینه‌های مختلف UX، متوجه می‌شوید که مخاطبانتان کدام را بیشتر دوست دارند. آنقدر باید آزمون و خطا را ادامه بدهید تا به نقطه‌ای برسید که کاربرانتان با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

3- محتوای قدیمی را بهبود داده و آن را به روز کنید

@title

زمانی که مراجعه کنندگان، وبسایتتان را می‌بینند، انتظار دارند تا محتوایی جدید و به روز ببینند. حتی موتورهای جست و جو نیز به سایت‌هایی توجه می‌کنند که محتوایشان را به روز نگه می‌دارند.

پس قطعاً نمی‌خواهید که سایتتان کهنه و قدیمی به نظر برسد. به جای استفاده از ریدایرکت 301 (انتقال دائم) که مراجعه کنندگان را به یک URL جدید با محتوای جدید هدایت کنند (که بر واکنش سریع و سرعت سایتتان تاثیر می‌گذارد)، محتوای قدیمی‌تان را به روز کنید. به عبارت دیگر، آن را جدید و به روز کنید تا صفحه‌تان تازه و به روز باشد و کیفیت آن نیز حفظ شود. محتوای قدیمی هنوز هم می‌تواند ترافیک مورد نظر را جذب کند، پس باید این کار را انجام دهید.

تجربه شخصی؛ در ابتدای شروع به کار سئو رتبه الکسا برای یکی از کارفرماهای من بسیار اهمیت داشت، و درستی کار سئو کار را بر اساس رتبه الکسا می سنجید و هر روز هم آن را چک می کرد.

یکی از روش هایی که آن زمان من برای افزایش رتبه الکسا داشتم دقیقا همین بود، محتوا های قدیمی سایت را آپدیت می کردم؛ و با همین کار رتبه الکسا ما کاهش پیدا می کرد.

هنگام به روز کردن محتوا با موضوعات جدید، حتماً دقت و احتیاط لازم را داشته باشید. محتوای قدیمی را بدون فکر پاک نکنید؛ بلکه یک صفحه‌ی آرشیو برای URLهای قدیمی ایجاد کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود که صفحه‌تان تطابق بیشتری با کاربر داشته باشد، بلکه اعتبار URLهای موجود را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش اعتبار نام اصلی دومین می‌شود. (این قسمت را قول میدهم که بعدا ادیت بزنم و شفاف تر کنم هنوز خودم متوجه آن نشدم.)

3- محتوای قدیمی را بهبود داده و آن را به روز کنید

@title

زمانی که مراجعه کنندگان، وبسایتتان را می‌بینند، انتظار دارند تا محتوایی جدید و به روز ببینند. حتی موتورهای جست و جو نیز به سایت‌هایی توجه می‌کنند که محتوایشان را به روز نگه می‌دارند.

پس قطعاً نمی‌خواهید که سایتتان کهنه و قدیمی به نظر برسد. به جای استفاده از ریدایرکت 301 (انتقال دائم) که مراجعه کنندگان را به یک URL جدید با محتوای جدید هدایت کنند (که بر واکنش سریع و سرعت سایتتان تاثیر می‌گذارد)، محتوای قدیمی‌تان را به روز کنید. به عبارت دیگر، آن را جدید و به روز کنید تا صفحه‌تان تازه و به روز باشد و کیفیت آن نیز حفظ شود. محتوای قدیمی هنوز هم می‌تواند ترافیک مورد نظر را جذب کند، پس باید این کار را انجام دهید.

تجربه شخصی؛ در ابتدای شروع به کار سئو رتبه الکسا برای یکی از کارفرماهای من بسیار اهمیت داشت، و درستی کار سئو کار را بر اساس رتبه الکسا می سنجید و هر روز هم آن را چک می کرد.

یکی از روش هایی که آن زمان من برای افزایش رتبه الکسا داشتم دقیقا همین بود، محتوا های قدیمی سایت را آپدیت می کردم؛ و با همین کار رتبه الکسا ما کاهش پیدا می کرد.

هنگام به روز کردن محتوا با موضوعات جدید، حتماً دقت و احتیاط لازم را داشته باشید. محتوای قدیمی را بدون فکر پاک نکنید؛ بلکه یک صفحه‌ی آرشیو برای URLهای قدیمی ایجاد کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود که صفحه‌تان تطابق بیشتری با کاربر داشته باشد، بلکه اعتبار URLهای موجود را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش اعتبار نام اصلی دومین می‌شود. (این قسمت را قول میدهم که بعدا ادیت بزنم و شفاف تر کنم هنوز خودم متوجه آن نشدم.)

4- با استفاده از قدرت Schema، رقبا را شکست بدهید

@title

آیا گوگل به Schema توجه می‌کند؟ اگر تحقیقات اخیر را ببینید، جواب مثبت است. مشخص شده است که تقریباً 35% از نتایج جست و جوی گوگل با Rich Snippets دیده می‌شوند که توسطSchema پشتیبانی می‌شود.

هرچند، موضوع جالب این است که با اینکه این ابزار توسط گوگل تایید شده است، اما تنها 0.3% از سایت‌ها از ابزارSchema استفاده می‌کنند. این عدد در طول زمان کمی افزایش یافته است، اما سایت‌هایی که می‌خواهند برتر از رقبا باشند، باید از Schema استفاده کنند.

پس Schema دقیقاً چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟

Schema، مجموعه‌ای منظم از تگ‌های مختلف HTML است که در سایت Schema.org موجود هستند. می‌توان آن‌ها را به یک صفحه اضافه کرد تا توضیح بیشتر و کامل‌تری ایجاد شود و در صفحه‌ی نتایج موتور جست و جو نمایش داده شود.

که البته لازم است اینجا ذکر کنم که basiscore اسکمای مخصوص به خودش را دارد. و سایت هایی که با basiscore پیاده سازی می شوند، بدون اینکه کارفرما یا وبمستر بداند، تمام مقالات و محصولات و پروژه ها با دیتا اینتری شدن شان در سایت به صورت اسکما بیس خواهند بود. اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید می توانید مقاله وب معنایی با basiscore را بخوانید.

زمانی که در گوگل سرچ می‌کنید، می‌توانید Rich Snippets را ببینید که توسط Schema برای تمامی انواع صفحات ایجاد شده است؛ از رتبه بندی فیلم گرفته تا روش تهیه‌ی فیلم‌ها.

برخی از مزایای استفاده از Schema در زیر آورده شده است:

• Rich Snippets، با ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی یک صفحه به افراد در حال جست و جو، تجربه‌ی کاربری را افزایش می‌دهند.

• سایتتان با کمک Rich Snippets می‌تواند در نتایج جست و جو، برتر و مشخص‌تر از سایت‌های دیگر باشد.

• استفاده از Schema کار موتور جست و جو را آسان‌تر می‌کند، چون به آن کمک می‌کند تا بفهمد وبسایتتان درباره‌ی چه موضوعی است.

• ارائه‌ی اطلاعات صادقانه و به روز درباره‌ی یک صفحه می‌تواند نرخ کلیک را در صفحه‌ی نتایج موتور جست و جو افزایش دهد.

4- با استفاده از قدرت Schema، رقبا را شکست بدهید

@title

آیا گوگل به Schema توجه می‌کند؟ اگر تحقیقات اخیر را ببینید، جواب مثبت است. مشخص شده است که تقریباً 35% از نتایج جست و جوی گوگل با Rich Snippets دیده می‌شوند که توسطSchema پشتیبانی می‌شود.

هرچند، موضوع جالب این است که با اینکه این ابزار توسط گوگل تایید شده است، اما تنها 0.3% از سایت‌ها از ابزارSchema استفاده می‌کنند. این عدد در طول زمان کمی افزایش یافته است، اما سایت‌هایی که می‌خواهند برتر از رقبا باشند، باید از Schema استفاده کنند.

پس Schema دقیقاً چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟

Schema، مجموعه‌ای منظم از تگ‌های مختلف HTML است که در سایت Schema.org موجود هستند. می‌توان آن‌ها را به یک صفحه اضافه کرد تا توضیح بیشتر و کامل‌تری ایجاد شود و در صفحه‌ی نتایج موتور جست و جو نمایش داده شود.

که البته لازم است اینجا ذکر کنم که basiscore اسکمای مخصوص به خودش را دارد. و سایت هایی که با basiscore پیاده سازی می شوند، بدون اینکه کارفرما یا وبمستر بداند، تمام مقالات و محصولات و پروژه ها با دیتا اینتری شدن شان در سایت به صورت اسکما بیس خواهند بود. اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید می توانید مقاله وب معنایی با basiscore را بخوانید.

زمانی که در گوگل سرچ می‌کنید، می‌توانید Rich Snippets را ببینید که توسط Schema برای تمامی انواع صفحات ایجاد شده است؛ از رتبه بندی فیلم گرفته تا روش تهیه‌ی فیلم‌ها.

برخی از مزایای استفاده از Schema در زیر آورده شده است:

• Rich Snippets، با ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی یک صفحه به افراد در حال جست و جو، تجربه‌ی کاربری را افزایش می‌دهند.

• سایتتان با کمک Rich Snippets می‌تواند در نتایج جست و جو، برتر و مشخص‌تر از سایت‌های دیگر باشد.

• استفاده از Schema کار موتور جست و جو را آسان‌تر می‌کند، چون به آن کمک می‌کند تا بفهمد وبسایتتان درباره‌ی چه موضوعی است.

• ارائه‌ی اطلاعات صادقانه و به روز درباره‌ی یک صفحه می‌تواند نرخ کلیک را در صفحه‌ی نتایج موتور جست و جو افزایش دهد.

5- جست و جوی کلمات کلیدی را با روشی هوشمندانه انجام دهید

@title

چطور امکان دارد زمانی که درباره‌ی سئو صحبت می‌کنیم، کلمات کلیدی را فراموش کنیم؟ در حقیقت، اهمیت کلمات کلیدی با گذشت سال‌ها کاهش نیافته است، بلکه رشد کرده و تکامل پیدا کرده است.

بدون در نظر گرفتن ابزار جست و جوی کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید، چیزی که اهمیت دارد، نحوه‌ی دسترسی به نتایج و کاری است که با آن‌ها انجام می‌دهید. این فرآیند با توجه به پیشرفت جدید الگوریتم گوگل به نام Rank Brain تغییر کرده است. گوگل با این کار در تلاش است تا با استفاده از یادگیری ماشین‌ها، محتوا را در یک فضا و زمینه قرار دهد.

به لطف Rank Brain ، این غول موتور جست و جو دیگر بر ابر داده متکی نیست، بلکه تلاش می‌کند تا بفهمد که سایتتان درباره‌ی چیست. آن زمانی که می‌توانستید یک وبسایت را پر از کلمات کلیدی کرده و گوگل را فریب دهید، گذشته است. امروزه، گوگل آنقدر باهوش شده است که نه تنها کلمات مترادف را متوجه می‌شود، بلکه می‌داند چگونه پاسخ سوالتان را پیدا کند.

شما می‌توانید با استفاده از آخرین ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی، کامل‌ترین اطلاعات را درباره‌ی کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه بندی کنید، به دست بیاورید. در نتیجه، این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوایی را تولید کنید که نه تنها شامل کلمات جست و جو شده‌ی معین، بلکه عبارات مرتبطی است که به شدت وابسته به فضا و مفهوم هستند. پس هنگام استفاده از عبارات کلیدی در محتوای سئویتان باهوش و طبیعی باشید.

5- جست و جوی کلمات کلیدی را با روشی هوشمندانه انجام دهید

@title

چطور امکان دارد زمانی که درباره‌ی سئو صحبت می‌کنیم، کلمات کلیدی را فراموش کنیم؟ در حقیقت، اهمیت کلمات کلیدی با گذشت سال‌ها کاهش نیافته است، بلکه رشد کرده و تکامل پیدا کرده است.

بدون در نظر گرفتن ابزار جست و جوی کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید، چیزی که اهمیت دارد، نحوه‌ی دسترسی به نتایج و کاری است که با آن‌ها انجام می‌دهید. این فرآیند با توجه به پیشرفت جدید الگوریتم گوگل به نام Rank Brain تغییر کرده است. گوگل با این کار در تلاش است تا با استفاده از یادگیری ماشین‌ها، محتوا را در یک فضا و زمینه قرار دهد.

به لطف Rank Brain ، این غول موتور جست و جو دیگر بر ابر داده متکی نیست، بلکه تلاش می‌کند تا بفهمد که سایتتان درباره‌ی چیست. آن زمانی که می‌توانستید یک وبسایت را پر از کلمات کلیدی کرده و گوگل را فریب دهید، گذشته است. امروزه، گوگل آنقدر باهوش شده است که نه تنها کلمات مترادف را متوجه می‌شود، بلکه می‌داند چگونه پاسخ سوالتان را پیدا کند.

شما می‌توانید با استفاده از آخرین ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی، کامل‌ترین اطلاعات را درباره‌ی کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه بندی کنید، به دست بیاورید. در نتیجه، این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوایی را تولید کنید که نه تنها شامل کلمات جست و جو شده‌ی معین، بلکه عبارات مرتبطی است که به شدت وابسته به فضا و مفهوم هستند. پس هنگام استفاده از عبارات کلیدی در محتوای سئویتان باهوش و طبیعی باشید.

6- انواع صحیح لینک‌ها را جذب کنید

@title

لینک، لینک، لینک؛ هرچه لینک‌های بیشتری داشته باشیم، نسبت به رتبه‌مان در موتورهای جست و جو اطمینان بیشتری خواهیم داشت. گرچه موتورهای جست و جو تا کنون راه زیادی آمده‌اند، اما هنوز هم بر قضاوت درباره‌ی کیفیت و مرتبط بودن یک صفحه به لینک‌ها متکی هستند. پس اگر لینک‌های باکیفیت را جذب نمی‌کنید، فقط استراتژی سئوی کلاه سفیدتان را تضعیف می‌کنید.

در مقاله متداول ترین اشتباهات لینک سازی به 7 تا از اشتباهات رایج در لینک سازی پرداختیم.

این موضوع به معنی گرفتن هر لینکی نیست، بلکه بَک لینک‌هایی است که:

• با محتوا و موضوع وبستایتتان مرتبط هستند.

• شامل یک عامل انسانی هستند و باید از یک فرایند ویرایش و بازبینی واقعی بگذرند.

• از کیفیت، ارزش و مرتبط بودن محتوای منتشر شده به دست می‌آیند.

که البته با این شیوه اصیل در ایران کمتر سایتی می توان دید که بتواند لینک طبیعی دریافت کند، مگر وبسایت های برندی مثل دیجیکالا و آپارات و بازار و... که بقیه درباره اینها می نویسند و اینها را تحلیل می کنند.

با اینکه راه‌های زیادی برای ایجاد لینک‌ها به روش کلاه سفید وجود دارد، اما آسان‌ترین راه، ایجاد صفحه‌ای است که آنقدر ارزش ارائه می‌کند که وبسایت‌های دیگر چاره‌ای جز ارتباط با آن ندارند. خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که این صفحه شامل محتوای ارزشمند و اساسی باشد یا فهرستی از منابع ارزشمند.

در این‌جا مثالی از شیوه‌ی خلق لینک به روش کلاه سفید نشان داده شده است:

سئوی کلاه سفید یک روند رو به افول زودگذر نیست؛ بلکه روش صحیح انجام سئو است که اکنون مناسب بوده و حتی در آینده نیز مناسب و مرتبط خواهد بود.

به علاوه، با باهوش‌تر شدن موتورهای جست و جو، سئوی کلاه سفید قدرتمندتر خواهد شد؛ یعنی باید خداحافظی کنید با وبسایت‌هایی با محتوا و تجربه‌ی کاربری بی‌کیفیت.


در وبسایت شما کدام یک از این 6 اصل رعایت شده اند؟ آیا حس می کنید نیاز دارید که وب سایت تان از دید یک متخصص بررسی شود؟ پیشنهاد می کنم همین الان با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما درباره وب سایتتان بهره ببرید.


گردآوری و ترجمه

توسط تیم تحریریه نماسایت

ویرایش و بازنگری فاطمه درویشی

6- انواع صحیح لینک‌ها را جذب کنید

@title

لینک، لینک، لینک؛ هرچه لینک‌های بیشتری داشته باشیم، نسبت به رتبه‌مان در موتورهای جست و جو اطمینان بیشتری خواهیم داشت. گرچه موتورهای جست و جو تا کنون راه زیادی آمده‌اند، اما هنوز هم بر قضاوت درباره‌ی کیفیت و مرتبط بودن یک صفحه به لینک‌ها متکی هستند. پس اگر لینک‌های باکیفیت را جذب نمی‌کنید، فقط استراتژی سئوی کلاه سفیدتان را تضعیف می‌کنید.

در مقاله متداول ترین اشتباهات لینک سازی به 7 تا از اشتباهات رایج در لینک سازی پرداختیم.

این موضوع به معنی گرفتن هر لینکی نیست، بلکه بَک لینک‌هایی است که:

• با محتوا و موضوع وبستایتتان مرتبط هستند.

• شامل یک عامل انسانی هستند و باید از یک فرایند ویرایش و بازبینی واقعی بگذرند.

• از کیفیت، ارزش و مرتبط بودن محتوای منتشر شده به دست می‌آیند.

که البته با این شیوه اصیل در ایران کمتر سایتی می توان دید که بتواند لینک طبیعی دریافت کند، مگر وبسایت های برندی مثل دیجیکالا و آپارات و بازار و... که بقیه درباره اینها می نویسند و اینها را تحلیل می کنند.

با اینکه راه‌های زیادی برای ایجاد لینک‌ها به روش کلاه سفید وجود دارد، اما آسان‌ترین راه، ایجاد صفحه‌ای است که آنقدر ارزش ارائه می‌کند که وبسایت‌های دیگر چاره‌ای جز ارتباط با آن ندارند. خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که این صفحه شامل محتوای ارزشمند و اساسی باشد یا فهرستی از منابع ارزشمند.

در این‌جا مثالی از شیوه‌ی خلق لینک به روش کلاه سفید نشان داده شده است:

سئوی کلاه سفید یک روند رو به افول زودگذر نیست؛ بلکه روش صحیح انجام سئو است که اکنون مناسب بوده و حتی در آینده نیز مناسب و مرتبط خواهد بود.

به علاوه، با باهوش‌تر شدن موتورهای جست و جو، سئوی کلاه سفید قدرتمندتر خواهد شد؛ یعنی باید خداحافظی کنید با وبسایت‌هایی با محتوا و تجربه‌ی کاربری بی‌کیفیت.

در وبسایت شما کدام یک از این 6 اصل رعایت شده اند؟ آیا حس می کنید نیاز دارید که وب سایت تان از دید یک متخصص بررسی شود؟ پیشنهاد می کنم همین الان با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما درباره وب سایتتان بهره ببرید.

گردآوری و ترجمه

توسط تیم تحریریه نماسایت

ویرایش و بازنگری فاطمه درویشی


پیام گذاشتن


refresh
captcha

logo

برای ورود به کسب و کار اینترنتی این گیره به کارتان می‌آید

استفاده از مطالب سایت برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلا مانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت منظومه نگاران نت می باشد