- تهران ,خیابان شریعتی، نرسیده به ظفر، پلاک 1292، واحد 3
- 021-26400250
- Info@namasite.ir
وبسایت تجاری خود را بسازید
بودن در صفحات را همه بلدند ؛ با ما در برترین صفحه گوگل باشید
برای سئو و بهینه سازی کلید واژه ها این گیره به کارتان می آید
ما این جا خواهیم گفت چه جوری یه پروژه پیچیده سئو رو قیمت گذاری می کنیم و در نهایت شرایط
پرداخت و همکاری با
ما به چه صورت هست .
کارشناسان فروش ما بر اساس تحلیل رقبا و با استفاده از ابزار های تحلیل سئو مانند kw finder, ahrefs, keyword tools, moz , یه پروپزال برای کلمات کلیدی پیشنهادی و قیمت هاشون برای مشتری آماده می کنند. برای بحث قیمت گذاری هر کلید واژه کارشناسان ما از یه فرمول استفاده می کنند. این فرمول 16 پارامتر داره. که هر پارامتر یه ضریب و یه قیمت ثابت داره. خوب بریم سراغ توضیح و معرفی این پارامتر ها:
تحلیل رقبا
ابزار های تحلیل سئو
پرو پوزال
1
این یعنی کسب و کار اینترنتی شما چند ساله هست ؟ خیلی ساده است؛ هر چی سن و سال حضور سایت شما در گوگل بیشتر باشه اعتبار بیشتری هم دارید. جز اعتبار، عمر دامنه سایت شما هم برای سئو اهمیت داره چون اگه سایت شما جدید باشه نمی شه استراتژی رپورتاژ آگهی و لینک سازی رو مثل یک سایت با سابقه به اجرا گذاشت و باید بر اساس عمر هر دامنه متفاوت عمل کرد.
اینکه آیا در سال ها گذشته فعالیت سایت شما فقط در زمینه تخصصی بوده یا اینکه از یه حوزه کسب و کار به یه حوزه متفاوت کسب و کاری دیگه تغییر کرده؟ مثلا سایت شما قبلا در زمینه تجهیزات پزشکی بوده بعد شده در زمینه دکوراسیون منزل ؟ خودتون هم می تونید با استفاده از وبسایت Arshive.orgعمر دامنه و حوزه های فعالیتی که تا به حال روی این دامنه داشتین رو مورد بررسی قرار بدین
2
شرکت Moz.com سه فاکتور رو برای تشخیص اعتبار یک سایت معرفی کرده. یکی از این فاکتورها دامین آتوریتی (Domain Authority) یا همان اعتبار دامنه هست. هر چه این عدد بالاتر باشه سایت از اعتبار بالاتری برخوردار هست.
3
یکی دیگر از فاکتورهای اعلام شده توسط شرکت Moz پیج آتوریتی (Page Authority) یا همون اعتبار صفحه است. PA به هر صفحه سایت اختصاص داده می شه و همانند دامین آتوریتی هر چه این عدد بالاتر باشه اون صفحه اعتبار بالاتری داره.
4
اسپم اسکور هم یکی از فاکتور های شرکت Moz هست که معرف درصد اسپم کار کردن یک سایت هست. هر چه درصد اسپم اسکور سایتی بالاتر باشه، میزان اسپم کار کردن آن سایت و داشتن لینک های مخرب هم بالاتره. اگه اسپم اسکور یک سایت زیر 30 درصد باشه مشکلی نیست. اما هر چه این عدد به 100 نزدیک تر باشه باید محتاط تر روی اون سایت کار کرد و حتی شاید لازم باشه که قبل از شروع پروژه سئو، لینک های مخرب سایت شناسایی شده و با استفاده از سرچ کنسول اون ها رو Disallow کرد.
5
در هر کلید واژه ای میانیگن اعتبار صفحات لندینگ رقبای صفحه اول باید حساب بشه. یعنی رقیب های شما به طور میانگین با چه PA ای تونستن کلمه مورد نظر رو بیارن صفحه یک گوگل. طبیعتا هر چی این عدد بالاتر باشه کار سخت تر میشه.
6
دقیقا طبق مورد بالا این دفعه میانگین دامین آتوریتی سایت ها محاسبه میشه. و هر چی میانگین در مقایسه با دامین آتوریتی سایت مشتری بالاتر باشه کار سخت تر میشه و به طبع اون قیمت هم بالاتر میره.
7
سختی کلید واژه از طریق ابزار هایی مثل Kw Finder و Hrefs قابل محاسبه است. اما چون زبان ما زبان شیرین فارسی هست عددی که این دو ابزار در اختیار ما می ذارن دقیق و درست نیست و برای همین همه اعداد باید در یک ضریب ثابت ضرب بشند تا محاسباتومون درست از آب دربیاد.
8
بعد از این که یک کلید واژه رو در گوگل سرچ کنید بالای همه نتایج تعداد Result
های کل را به شما اعلام می کنه.
هر چه تعداد این نتایج بیشتر باشه رقابت سخت تر هست. و قیمت اش هم بیشتر میشه.
9
این که تا به حال چه تعداد محتوا در سایت مشتری متناسب با کلید واژه های
پیشنهاد شده برای سئو تولید شده و کیفیت این محتوا ها به چه شکل هست؟
آیا محتوا اختصاصی تولید شده ؟ یا این که کپی شده ؟ طول محتوا چقدر ه؟ کمتر از
300 کلمه؟ یا بالای 1000 کلمه ؟ و...
10
هر کلمه ای به طور متوسط در ماه تعداد خاصی سرچ می شه. هر چه سرچ اون کلمه در ماه بیشتر باشه ناخواگاه سختی سئو کردن اون هم بیشتر می شه. این رو میشه از طریق ابزار پولی Key Word Tools و یا KW Finder فهمید.
11
برای این کار ابزار های متفاوتی وجود دارد که بهترین آنها Hrefs و Moz است که به شما تعداد بک لینک هایی که تا به حال به آن سایت زده شده است و جزیئات دقیق آن را به شما اعلام میکند. این معیار بر اساس محبوبیت لینک های یک سایت بدون توجه به کیفیت لینک ها قرار داده شده است. مثلا اگر شما یک لینک از سایت های معروف مانند فارس ، بیتوته ، نمناک و... داشته باشید محبوبیت این سایت ها بیشتر از سایت های علمی مانند وبلاگ های معتبر است.
12
TF یعنی میزان اعتبار بک لینک های یک سایت، وقتی که رقبای صفحه اول TF بالایی
داشته باشند پس برای رقابت با این سایت ها لازم است شما هم اعتبار بک لینک های
بالایی داشته باشید و این یعنی سخت تر شدن رقابت.
به عبارت ساده تر میزان قابل اعتماد بودن یک وبسایت بر اساس آنالیز کیفیت لینک
های آن.
کیفیت بک لینک در بحث سئو بسیار حائز اهمیت است.
بک لینک اسپم باعث میشه سایت شما مورد جریمه گوگل قرار بگیره.
13
این پارامتر هر چه بالاتر باشه ما با سئو سخت تری مواجه خواهیم بود.
14
هر چه تعداد سیلاب کلیدواژه ای بیشتر باشه، یعنی اون کلمه طولانی تر باشه میزان سختی آن برای انجام سئو کمتره.
15
یعنی آیا تا الان گوگل روی اون کلمه کلیدی سایت رو دیده و بهش جایگاه داده یا نه؟ شما خودتون هم می تونید با استفاده از اکستنشن Search Simulator جایگاهتون رو ببینید. هر چی جایگاه بهتری داشته باشید هزینه سئو کلمه کلیدی هم پایین تر می یاد.
16
قبل از شروع سئو، تعداد بک لینکهای اولیه سایت بررسی می شه. تعداد بک لینک ها و کیفیت آنها برای ما اهمیت داره. بسته به تعداد و کیفیت این بک لینک ها استراتژی بهینه سازی سایت و بالطبع هزینه آن دستخوش تغییر خواهد بود. .
بیشتر بخوانید
بعد از توافق بر روی کلید واژه ها قیمت کل پروژه سئو محاسبه و حضورتون اعلام میشه. از این مبلغ 30 درصد ابتدای قرارداد و مابقی اون به صورت ماهیانه تا انتهای پروژه قابل پرداخت خواهد بود.
معیار اصلی ما نماسایتی ها در سئو، بودن در صفحه اول گوگل است.
یعنی :
بودن یا نبودن . مساله دقیقا اینست (بولد باشه)
ما اینجا وقتی میگیم آخیش این پروژه سئو هم انجام شد و براش خوشحالی می کنیم که 80 درصد کلید
واژه های اون پروژه بیان صفحه یک گوگل و البته تا 6 ماه هم صفحه یک گوگل باقی بمونند.
علاوه بر این نیمه و انتها هر ماه یعنی پانزدهم و سی ام هر ماه گزارشی از وضعیت کلید واژه ها
برای همه مشتری هایی که سئو دارند به ایمیل معرفی شده در قرارداد ارسال میشه تا مشتری به طور
دقیق در روند وضعیت پروژه سئو خودش قرار بگیره.
یه نکته جالب دیگه اینکه تیم های سئو ما در نماسایت مثل بقیه بخش های دیگه مون روی اسپرینت
و سیستم Agile اند.
یعنی به طور دقیق معلوم هست که روی هر کلید واژه سئویی چه زمانی، چه کار هایی، با چه مدت زمانی
انجام شده.
خب برای هر پروژه ای باید همیشه درصدی از شکست رو در نظر گرفت، پس اگه بعد از اتمام زمان پروژه
سئو کلیدواژه یا کلیدواژه هایی به صفحه اول گوگل نرسیده باشن کارفرما اختیار داره بین 3 گزینه
زیر انتخاب کنه:
1-شرکت کل مبلغ کلید واژه هایی که به صفحه یک نیومدن رو به طور تمام و کمال برگردونه.
2-کلمات کلیدی دیگه رو جایگزین کلمات فعلی بکنه.
3-فعالیت سئو همچنان مثل سابق روی کلمات کلیدی ادامه پیدا کنه.
نمونه پروژه های سئو
برخی از نمونه پروژه هایی که سئوی آنها به ما سپرده شده
چه میزان بودجه برای سئو وبهینه سازی هر کلمه نیاز دارید؟
اگه قصد سرمایه گذاری از طریق سئو با پر کردن فرم زیر , ما تعرفه هر کلید واژه رو محاسبه و در اختیارتون میذاریم.
جواب سوال هاتون اینجاست
سعی کردیم به سوالاتی که معمولا در باره سئو از ما پرسیده میشه این جا پاسخ بدیم.
سوالی دیگه ای دارید ؟
اگر هر سوالی درباره سئو داشتین , میتونید از طریق این فرم از ما بپرسید. در اولین فرصت پاسخ گوی شما هستیم
با عضویت در سایت پاسخ به نظرات خود را به راحتی دنبال کنید